mandag 27. februar 2012

Oppdatering 27.02.2012

En stund siden sist, grunnet lite lys og motivasjon for å ta bilder har eg hatt en rolig periode på bloggen.
Men det har nå gått fremover med treninga av Patron.
Han har fått hilst på litt fuggel i det siste, noe som går bedre og bedre for vær gang.
Han er litt ivrig i å få fuggelen på vingene, men går ikke så mye etter. Det er meste fokus i sete til rypene. Noe som resulterer i febrilsk krampe trekning på område hvor fuggelen letter fra.
Når det gjelder hjemme dresuren føler eg at eg har kommet i en ok stim med strenge regler rundt hus og dette betaler seg ute i marka både med Skarp og Patron. Selv om Skarp fortsatt går stort og noen ganger egenhånd klarer eg å stramme han inn. Ser nok at eg fortsatt har en del å gå på på Skarp sin viltskap og vilje til å jakte på egen hånd. Dette resulterer i at eg må ta ei runde først med han for å stramme han opp før eg henter Patron.
Kan ellers meld at Aslak var innom i går på rund tur, han skulle oppover til Tromsø for å møte Ole og gjengen der oppe før han til helga skal dømme på Tromsø prøva. Her stiller Geir Arne opp med sine to i VK noe vi alle gleder oss til å se resultater av (lykke til).
Så var det snøen den har endelig kommet til nord noe vi alle har ventet på her opp  (nesten alle ) håper denne blir så vi får oss noen fine turer til helga ute i fjellet.

En god kaffe forlenger livet 
Etter en slitsom dag i hundegården slapper gutta av inne 
Aslak med gjengen. 
Patron i farta 

Her lukter det Rype 
Men Den ble borte
Ikke noe feil med farta
Glad gutt i godt driv
Sparker godt fra.
Litt fotarbeid må til



Stil har jo gutten også

Ikke noe rype her heller 




2 kommentarer:

  1. Trevligt att se er åter här i bloggvärlden. Kul att följa utvecklingen på era duktiga hundar. Det är mycket snö de får kämpa i. Varför har du spårlinan kopplad på?? Ser fram emot mer reportage av er jakt/träning och fina bilder.

    SvarSlett